ISLAM ALA IKLAN
Komodifikasi Identitas Keislaman dalam Iklan di Televisi Indonesia
Abstract
The article asserts that media has an important role in forming the consumptive society and indonesia, as the largest Muslim populous country becomes the central commodity for a number of various products. Moreover, during the special events of religious rituals such as Ramadhan and Eidul Fithr, it is considered to be the best time for the producers in making special advertising of Ramadhan and Eidul Fithr. As the advertisement is made so attractive and persuasive in the sight of people, a lot of them were easily attracted by. The presence of such luring devil for the attracted viewers has spent huge amount of money through products advertisement. Therefore, the religious ceremonies could not be understood in its correct sense. Unsurprisingly, some religious events including fasting is no longer understood as an attempt to feel the same suffering of those who are hungry and thirsty, but used as a right opportunity to be a pious Muslim to have excessive spending on the reason of preparing the fast-breaking together.
Downloads
Pemberitahuan Hak Cipta
Penulis yang menerbitkan bersama Islamic Review: Jurnal Riset dan Kajian Keislaman menyetujui ketentuan berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan jurnal hak publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0) yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan kepenulisan karya dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusi atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan awal publikasi di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena dapat menghasilkan pertukaran yang produktif, serta kutipan lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.
Karya ini dilisensikan di bawah Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.