Peningkatkan Pembelajaran Saintifik Di TK Pelita Pertiwi Kajar Trangkil Pati
Abstract
The aim of teaching and learning assistance is to improve the quality of learning at Pelita Pertiwi in Kajar kindergarten as our main goal in assisting the learning process with the method of applying a scientific approach, designed in such a way that students actively construct learning concepts according to what they need, by carrying out teaching and learning activities. Using this method of applying a scientific approach can improve the quality of children's learning, from this learning children can carry out activities of observing, asking questions, gathering information, associating and communicating, this method can stimulate children to be more active and as a way of teaching children to be able to solve problems or problem solving. In implementing this scientific learning model, children are the center of learning (student centered approach), this means that students must be able to organize themselves and be able to participate in activities well through the media and learning resources provided, while the teacher is only a facilitator. Because the core objective of scientific learning is designed to activate the role of students from being accredited to accepting to becoming discoverers and communicating science based on the observations they produce.
Keywords: mentoring, learning, scientific methods.
References
Ihsana el-Khuluqo. (2015). Manajemen PAUD, Yogyakarta. UHAMKA Press.
Jensen Eric. (2010). Guru Super dan Super Teaching. Indeks.
Kurniasih, I. (2014). Sukses Mengimplementasikan Kurikulum 2013, 2014, Kata Pena.
Suyadi dkk. (2013). Konsep dasar PAUD. Remaja Rosda karya.
Yunus Abidin. (2013). Desain Sistem pembelajaran dalam Konteks Kurikulum 2013, Bandung: Redika Aditama, 2014, Redika Aditama.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Hak Cipta:
Penulis yang mempublikasikan naskahnya pada Jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
- Hak cipta pada setiap artikel adalah milik penulis.
- Penulis mengakui bahwa Jurnal Kifah: Jurnal Pengabdian Masyarakat berhak sebagai yang mempublikasikan pertama kali dengan lisensi Creative Commons Attribution 4.0 International License.
- Penulis dapat memasukan tulisan secara terpisah, mengatur distribusi non-ekskulif dari naskah yang telah terbit di jurnal ini kedalam versi yang lain (misal: dikirim ke respository institusi penulis, publikasi kedalam buku, dll), dengan mengakui bahwa naskah telah terbit pertama kali pada Jurnal Kifah: Jurnal Pengabdian Masyarakat.
Lisensi:
Kifah: Jurnal Pengabdian Masyarakat diterbitkan berdasarkan ketentuan lisensi Creative Commons Attribution 4.0 International License. Lisensi ini mengizinkan setiap orang untuk menyalin dan menyebarluaskan kembali materi ini dalam bentuk atau format apapun, menggubah, mengubah, dan membuat turunan dari materi ini untuk kepentingan apapun, termasuk kepentingan komersial, selama mereka mencantumkan kredit kepada Penulis atas ciptaan asli.